02 April 2016

PMB - PELABURAN MARA BERHAD - UNIT TRUST INVESTMENT MALAYSIA

Dapatkan artikel saya yang TERBARU lagi TERKINI di http://rosyaidiradzi.blogspot.my/

PMB Investment antara 'pemain' utama dalam Pelaburan Unit Trust di Malaysia. PMB Investment mempunyai banyak pilihan fund untuk dipilih bagi pelaburan unit trust anda. 

Seperti gambar di bawah, fund paling menguntungkan 1 year return adalah PMB Shariah Aggresive (41.26%) dan PMB Shariah Growth (30.54%). Untuk tempoh jangka panjang, PMB Shariah Aggresive (111.62%) dan PMB Shariah Growth (81.48%) mencapai pulangan terbaik.



Prestasi semasa tidak menjamin prestasi pada masa akan datang. Maka, pemilihan fund yang berkualiti adalah sangat penting. 

Bagaimana untuk mengetahui kualiti sesuatu fund?
Untuk memudahkan kita, Lipper Leaders Rating boleh digunakan sebagai panduan. Setiap minggu, akhbar The Edge memaparkan prestasi Unit Trust Fund Malaysia sebagai rujukan.

 3 Elemen diambil kira - Total Return, Consistent Return and Preservation.
Rating tertinggi adalah 5 (Leader) diikuti 4,3,2 dan 1(paling rendah). 



Selain itu, kita juga boleh melihat panduan yang disediakan oleh Morningstar. Fund terbaik sudah pastilah mendapat Penarafan 5 Star.


Anugerah Lipper adalah Majlis Penganugerahan Fund terbaik Malaysia setiap tahun. Terdapat kriteria tertentu yang dinilai dalam memberikan pengiktirafan tertinggi untuk mana-mana fund. 

Bagi Lipper Awards 2016, PMB Shariah Aggresive mendapat 3 anugerah tertinggi iaitu Best Fund Over 3 Years Equity Malaysia, Best Fund Over 3 Years Equity Malaysia (Islamic Fund) dan  Best Fund Over 5 Years Equity Malaysia.





🟩🟥🟩🟥🟩🟥🟩🟥🟩🟥

Consultant Pelaburan Anda
Mohd Rosyaidi (Adi)
📞 012-5588680 (Wassap (KLIK)

*******************************

🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵


ARTIKEL POPULAR
============

🔴 HOME


PELUANG TAMBAH INCOME 
===================
💙 Bisnes ini boleh dilakukan secara Part Time mahupun Full Time. 
💙 Terbuka pada sesiapa yang nak tambah income.
💙 Saya juga open untuk collaborate dengan mana2 leader.



================================
DISCLAIMER :
Past performance does not reflect future performance. All information in this article / blog is for educational purposes only and should NOT be taken as investment advise, nor as a recommendation or endorse.
Please refer to your agent for details explanation. Thanks.
================================